2007. augusztus 10., péntek

1. hét - 1717. km - Lyon

Na végre! Hihetetlen, de utólértük magunkat! Lyonban vagyunk, és Lyonról írunk! Ideje is volt, mert ma este megyünk tovább Fenouillet-be, egy dél-francia faluba, ahol Alex és Gigi egyéb barátaival együtt fogunk lebegni a vidéki semmittevés jótékony közegében. Ott viszont nemhogy internet nem lesz, de térerő sem, senki el nem érhet miket!

Alex és Gigi Judit nagyon jó barátai mindketten, már házasok, és itt élnek Lyonban épp. Nagyszerű kis lakást bérelnek itt, egy parkra néz, közel van a központhoz, és van benne vendég-galéria, ami nagyon otthonos. Ide érkeztünk kedd éjjel, kicsit még elkavarodtunk a városban este a ronchamp-i kirándulás után, de végül leraktam a kocsit a lakás ablaka alatt, mi is, ő is jól érezzük magunkat már két napja egymás nélkül (de egymás közelében...). Remélem este beindul, az indítómotor kábele úgy látszik így marad, a szerelők mind vakáción vannak. Nem baj, tegnap vettünk az áruházban gumikesztyűt, szorítót és egyéb szerszámokat, bárhol nem indulna, gond nélkül megbütykölöm!

Visszatérve rendezettebb idősíkok szerint a történethez, szerdán és csütörtökön is Lyonnal ismerkedtünk,, főleg én, aki először van itt. Az idő az egyetlen dolog, ami most nem kitűnő, néha esik, és a 20 fokot csak ritkán éri el, de mi már tudjuk, a 40 fok semmivel sem lenne jobb. Amúgy Lyonba még kétszer visszatérünk majd, lesz blogbejegyzés még róla, inkább csak az első benyomásaimat írom le most. Lyon nem kicsi, cserébe változatos város. mi egy dombon lakunk, lent a Saone és Rhone között van egy sziget, az a pesties belváros, a Saone másik partján meg egy domb alján húzódik a középkori város, szűk és magas utcáival és udvaraival, lépcsőtornyaival, gótikus katedrálisával.

Aztán felmentünk egy sikló-metróval ezen a dombon, és ott van egy száz éve épült templom, ami mindenhonnan látszik, cserébe nagyon eklektikus, igazi neo-gótikus-bizánci-reneszánsz-barokk épület. De van a templomtér és a kripta között üveglift, amit az egyik oldalsó oltár helyén csináltak, és az nagyon vicces. Mellette van egy mini Eiffel torony, és azon a hegyen még római színház és egyéb érdekességek – de ezeket pár hét múlva nézzük meg majd

Ha visszatértünk, kiváltunk biciklis kártyákat, amivel a városban elhelyezett 3000 biciklit lehet ingyen használni. nagyon kifinomult rendszer, bicikli-állomások vannak, innen kell elvenni és ide visszahozni a bicikliket, van vagy 300 ilyen hely.

A tömegközlekedés struktúrája amúgy is nagyban megmutatja egy város élhetőségét. A franciák szeretik a vicces eszközöket, Nancy egysínű gumikerekes villamosa után itt van fogaskerekű-metró és sikló rendszerű metró is. Sok rövid metrójuk van, egy jeggyel többször át is lehet szállni. A felszínen trolik és villamosok vannak a buszok mellett. Viszont a bicikli-állomások és a sok bicikli ellenére kevés a bicikli-út, inkább az utakon hajtanak, nem úgy, mint Münchenben.

Amúgy jól élünk itt is. Tegnap este húst sütöttünk salátával, ma reggelire lazacot ettünk (na jó, 13 órakor). Sajtokat, finom péksütiket veszünk, gyümölcsöt... Gigiékkel szerda este lementünk az operához egy jazz-koncertre. Elég jó volt, mustszerű szűretlen borféleséget ittunk, és élveztük a zenét, amit rajtunk kívül talán csak a mellettünk ülő fekete család élvezett jobban. Hihetetlen milyen ritmusérzékük van, a pici gyerek is úgy dobolt, mint a profi jazz-dobos (Stompin' Whites volt a zenekar, amely New Orleans-i funkot játszott). Amúgy sok itt a fekete, és még több az arab, ez igaz. Az arab nők sokszor fedett fővel, kendőkben, néha teljesen eltakart arccal járnak. Én mégsem érzékelek feszültséget, fiatalokat látok teljesen vegyes bőrszínű bandákban, az áruházban fekete és fehér pénztárosok is vannak, minden mindenhol vegyes, és nekem ez egybemosódik a „francia” képzettel. Persze, itt a belvárosban jó ez így. Mesélik, hogy vannak durva városrészek, de oda mi nem jutottunk még el. Van hely, ahová nem visz ki a taxi!!! Na majd figyelek.
Na mára ennyi, készülődünk az útra, Fenouillet majd Nizza vár.
Addig is több képet Lyonról itt:
>>Lyon képek<<
Viszont most vagyok bajban a technikával ám! A Flickr nagyon jó, oda töltjük fel a válogatott képeinket. Nem lehet sokat, mert havonta csak 100Mb-t enged, de sebaj, legalább jobban megszűrjük a fotókat. Na de ma jött a nagy hülyeség! Foto Set-ből csak hármat enged csinálni, ami München, Nancy és Ronchamp révén már ki is merült. Most mi lesz? majd 30 dollárt nem költenék szuper Flickr tagságra, azzal lehetne bármennyit bármiből. Valakinek van valami megoldási javaslata? A Lyon képek már csak ömlesztve vannak, ohhh....

Addig is itt egy szép kép Juditról:

Na sziasztok egy hét múlva!!!

Balokány írta...

csaó srácok, tipp a flickrhez: kisebb méretben tegyetek fel képeket, 2Mb helyett 600kB, akkor több fér fel egy hónapban. És ha már úgyis három országba mentek, hát legyen három set: spanyol, francia, dajcs.

egyébként ha újra lyonban vagytok, menjetek el helyettem is a croix-rousse-ra, tele művészlelkekkel és -kávézókkal, csodaszép kilátással. Aztán a két giga parkba (Parc de la Tete d'Or et Parc de Gerland) és nézzétek meg hogy megy a félsziget csücskében a mindent felforgató átalakítás/új városnegyed építés és a Confluences múzuem.