2007. augusztus 25., szombat

3. hét - 3856. km - BREAKING NEWS - BALESET

Fel sem tűnik, originally uploaded by J@B travel.

Kedves Mindenki!

Jól vagyunk, de utazásunk 3. hetének végén, pont a félidőben balesetet szenvedtünk.
Ez a dolog könnyen az utazás végét jelenthette volna, de végülis szerencsénk volt, nagy szerencsénk, meg előtte némi szerencsétlenségünk is.
Nizzából Lyonba csakis kis utakon kívántuk eljutni (első hiba), hogy az utazás napja is eseményekkel teli legyen. Lett.
Nizzából nem északnak vettük egyből az irányt, hanem kerestünk egy szuper tengerpartot, egy strandot, ahol alig voltak, a táj meg festői. Fürdőzve, napozva eltöltöttünk pár órát, majd északnak fordultunk. Egy szép tónál megebédeltünk, és mentünk tovább. (második hiba, hogy a fürdőzés és az ebéd után eléggé fáradtak volunk) hegyekben mentünk, az Alpok Francia szakaszának szélénél, sok szerpentinen, festői tájakon. Felváltva vezettünk, Judit gyakorolta a hegyi utakon való közlekedést. Minden szép volt és jó. Én eléggé elálmosodtam, Juditnak meg már nagyon mentek a kanyarok, így továbbálltunk, aztán a hegyek között, minden lakott résztől messze, jött egy ki nem táblázott ádáz hajtűkanyar. nem tűnt annak, hát a sebesség nagyobbra sikeredett a kelleténél, de a kocsi jól bírta a sportos kanyarodást, cserébe viszont hangos gumicsikorgást hallatott, és a kanyar csak nem akart véget érni. Megijedtünk. a kanyar végén a kocsi átkerült a tulsó sávba, majd az ezt korrigáló kormányzástól csak méginkább irányíthatatlan lett. Az útmenti árok utáni földfal fogta végül meg. Azt hittem, ennyi volt az autónak. De saját erőből jutott ki az árokból, csak épp az összes hűtővizét otthagyta. A radiátor tört el. Ott érte az ütközés. A hegyi utakon egy kanyar alatt túlmelegedett volna így a motor.
Hatalmas szerencsénkre az első arrajáró kocsi megállt önszántából,, és segíteni próbált. Végül ő javasolta, hogy hagyjuk a kanyar előtti kis parkolóban a kocsit, és másnap a falujabéli szerelővel hozassuk el. A legszükségesebbeket átpakoltuk a kocsijába, és elvitt a településig (35km!!!), ahol Judit és Ő beszéltek is a szerelővel, aki meg is ígérte, hogy másnap reggel, mire mi felkelünk, már oda is hozza a kocsit a szerelőműhelybe.
A frissenszerzett francia jótevőnk meg szerzett nekünk egy jó és olcsó hotelszobát, hálánk örökké üldözni fogja!
másnap kilenckor a műhelynél találtuk már az autót, és mekkora szerencse, a kis falusi műhely udvarán egy ugyan ilyen autó várt félig betemetve az enyészetre. Csak ki kellett szedni a hűtőrendszert belőle, és a miénkbe beletenni, miután úgy-ahogy kikalapálta a mester. Nagyon jó fej volt, menetkésszé tette az autót 200 euróért, amiben már a 35km-es trailerezés is benne van! Egy üveg unicum maradt utánunk, mi meg ideértünk Lyonba, ahol nagy erőkkel gondolkozunk a folytatáson. Az autó jól megy, motorikusan semmi baja, és nagyon össze sincs törve, de Madridot nem kockáztatnánk meg vele. Gondolkodunk.
Addig is, itt a kocsink jelenlegi állapotáról egy kép, szinte meg sem látszik!!!!